EfIT 2009- sept

En höstpromenad till Hammarby sjöstad.

rost

Kl. 8.00 Påbörjar  frukosten!

alcogel

Kl.9.00 Inhandlat  handsprit till kommande förkylningstider!!

lekis

Kl. 10. 00. Går förbi ”lekis” och kollar på griskultingar.

emilie

Kl. 11.00 Tar båten ”Emelie” till Hammarby sjöstad.

sofia

Vår kära Sofia kyrka skymtar långt därborta.

fontan

sluss

Hammarbykanalen.

fall

drop

”Drop In”  

apel

Kl.16.00 Hemma igen. Sugen på en frukt, svenska äpplen ”Aroma” underbart goda.

paprik

Kl. 18.00. Nu är middagen klar. Paprika fylld köttfärs.

ranet

Kl.19.30 Läser om det omtalade helikopterrånet.

 folkis

Kl.20.00 Bilden tagen från balkongen. Folksamhuset sticker upp som det lutande tornet i Pisa…hmhm.
Det får bli sista bilden för den här gången. Tack snälla för titten!

Kramis Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

10 kommentarer

  1. Kul att du fotar idag, har också haft en långt efituppehåll. Alltid lika kul att se dina bilder innifrån ”stan”, en härlig dag!

    Kram

    Svara
  2. Halloj syster!
    Vilken kalasdag ni haft i det fina höstvädret. Fina bilder och god mat har du också hunnit med att laga till!
    Kramis Syrran

    Svara
  3. Tittat in på din efit-dag, ha en trevlig fortsättning på kvällen!

    Svara
  4. Hejsan, Sylvia och välkommen tillbaka efter sommaruppehållet 🙂

    Svenska äpplen, till ett bättre pris än de utländska, kan det bli bättre smak än så 😉

    Hammarbykanalen ser nästan ut som Norra Älvstranden här nere i Götet. Tyvärr så ligger vår stad på lera vilket börjar visa sig i just de husen som ligger så nära vattnet 😦

    Ja nog lutar Folksam alltid:-)) Fri tolkning!

    Så kul att se inlägg fr. din kära syster men så trist att inte nå hennes blogg ;-(

    En härlig höstdag ser du ut att ha haft.
    Vattentrappan är läcker!
    Tack för fina foton!
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Min syster har ingen hemsida eller blogg. Hon har jämt göra med att få igång datorn och tycker det är så svårt att skriva och skicka iväg kommentarer fast jag visat henne hur hon ska göra men ”skam den som ger sig” brukar hon säga.

      Svara
  5. Ah, då förstår jag 🙂 Adressen såg lite konstig ut när jag klickade på hennes namn.
    Men hon skriver ju så fint här i bloggen och alla barn i början 🙂
    Dags att sova snart kan jag förstå efter en hel dag i friska luften. ”Havsluften” 🙂
    Oh, vad kul att du svarar i bloggen för då piper det till här i mailen och där kan jag läsa ditt svar. Kanonbra.

    Men har du inget modem hos Bredbandsbolaget?? Har du kört med trådlöst alla dessa år??
    Jag tror inte att jag har ett trådlöst Nätverskort i min DELL dator som är samma som din.
    Usch så krångligt detta är.
    Nattiskramar/Agneta

    Svara
  6. Vilka härliga foton du tagit. Stockholm är verkligen en vacker stad. Och så fick jag ett bra middagstips – tack för det!

    Kram Ingrid

    Svara
  7. Men va roligt att få se bilder från Hammarby sjöstad! Jag har nämligen aldrig varit där, trots att jag bodde i huvudstaden nästan tjugo år. Men, den stadsdelen fanns inte när jag flyttade till bystan 1995!
    Tack för titten!

    Svara
  8. Nu gjorde du mig sugen på färsfylld paprika – mamma gör underbar sådan men mest till min bror… Tror inte hon förstått att jag också gillar… Å andra sidan kan jag ju göra själv…

    Tack för att jag fick vara med på din dag!

    Svara
  9. Hej, härliga foton, fin Efit-dag..

    Helen

    Svara

Kommentera

