Efit 2009-december

 8.00  Börjar dagen med en koll på dagens korsord.

10.00 Reklam även på lördagar.

11.00 Lite  julstök

 

11.15  Julfint på lilla ”Toan” !

 

11.30 Tittar på ”Nyhetsmorgon lördag”.  Skönsjungande Malena

12.00 Min  amaryllis är på gång!

13.30 En promenad på stan. Tittar på alla  sorters julbröd vid Gunnarssons konditori!

14.00 Promenaden går vidare till Gamla stan. Här bjuds på brända mandlar.

15.00  Tomtar, tomtar och tomtar……!

15.30 Här har vi julskyltningen vid Nordiska kompaniet – NK …..

….som inga barn vill missa!

16.30  Julhandeln på Hötorget är i full gång.

18.00  Hemma igen och jättehungriga….en enkel kycklingrätt smaksatt med
vitlök,sambal olek, persilja och grädde.

 19.30 Det blir sista bilden och med den önskar jag en GOD JUL !

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

13 kommentarer

  1. Hej kikar in och kollar dina EFIT foton, kul med tomtar på toapappret 🙂

    Svara
  2. elisabeth

     /  december 5, 2009

    jaa. nk:s julskyltning brukar nog flera än de små inte vilja missa 🙂 Roligt du visar färglada bilder när det annars är så grått. amaryllis är bland de finaste till julen tycker jag, och nu finns de i massor av färger och även med tunna spretiga blomblad, när man var liten hade ju mamma bara röda, men så är det med allt nu….. det ska vara massor av variationer i allt 🙂

    Svara
  3. Vilka fina bilder från din dag! 🙂

    Önskar en fortsatt trevlig helg!

    Svara
  4. Anna-Britta

     /  december 5, 2009

    Hejsan lillsyrran!
    Så fina foton det blev till slut. Juligt värre! Jag fick vänta en bra stund på bussen men jag kom hem till slut. Vi hörs.
    Kram Anna-Britta

    Svara
  5. Många tomtar blir det. 😉
    Trevlig andra advent på er.

    Svara
  6. Hejsan Sylvia!

    Så härliga bilder du visar från din Efit-dag. Jag ser att du gör som jag – börjar i högra delen av korsordet. Här i Klintehamn är det ingen julskyltning alls numera, vill man se det får man åka till Visby och den är den första advent och då var vi i Stockholm.

    Ha en skön söndag!
    Kram Ingrid

    Svara
  7. Hej!
    Vilken Härlig promenad dag… SÅ vackra bilder och så mycket jul… Brända Mandlar är en stor favorit! Kul att se din dag, trevlig 2:a advent!

    Svara
  8. Vad mysigt med julhandeln och det såg ut som det fanns många goda julbröd.
    Din mat såg också god ut, lust att bjussa på receptet?

    Tack för att jag fick se din efit-dag!

    Svara
  9. Hej, vilka härliga foton. Stockholm är fint. Jättegulligt toapapper..

    Helen

    Svara
  10. Emma

     /  december 7, 2009

    Många tomtar! 😀 Tack för titten! God Jul!

    Svara
  11. Men så kul at du har en likadan dörrmatta som jag 🙂 Brun, plast och lite ”krullig”. Då är det lika.
    Häxans putsmedel ska dé va…ha ha ha. Otroligt att det finns kvar än i dag, men visst är det kanonbra!
    Som barn var jag alltid lite undrande när mamma pratade om Häxan…lite skrajsen blev man ju 🙂

    Ser att du är modern med fyrkantiga ytterkrukor med dito fat. Snyggt! Hyacinterna ser ut att var på väg upp också.
    I år blir det vit amaryllis här som omväxling och hoppas att knopparna slår ut lagom till julen. Din röda har kommit långt redan nu och är ju ett tacksamt objekt att fotografera.

    Klart att även jag måste nämna ditt fina toapapper. Men jag undrar om det inte blir lite ”kallt om baken” då det ser ut att vara snögubbar på 🙂 🙂

    Kram Kram, Agneta

    Svara
  12. Visst är NK:s julskyltning fin i år? Jag var där och såg den en sen kväll, helt utan barn och blänk i fönstren – det var underbart!
    Det var kul att få följa med på din dag – noterade också att du har väldigt välstädat och fint hemma 😉

    Svara

Kommentera

