Efit 2010 januari

Kl.9.00  I´m so happy you´r my Mum !
 En julklapp från sonen Magnus.

 

Kl.10.00 Diskmaskinen är klar. Ska plocka ur ren disk.

 

Kl.10.30 Slaskar och spolar…….. 

 

 Kl.11.00 Några duttar av den fina världen….julklapp från dottern.

 

Kl.11.30… och så lite rött ….måste nog snart investera i ett nytt läppstift tror jag. 

 

 Kl.12. Dags för lunch. Kantarellomelett och sallad.

 

 Kl.14.00 Kommer hem från en promenad. Idag är det slaskigt och moddigt som synes!

 

 Kl.15.00 Ska läsa några sidor i boken ”Syskonkärlek”  fick den i nyårsgåva av syrran.

 

 Kl.16.30  Igår var det Tulpanens dag. Här är också en sorts tulpaner.

 

 Kl. 17.30 Så var det dags för middag. Lammstek  och klyftpotatis….riktigt gott tyckte vi.

 

 Kl.18.30 Fjärde segern för Helena Johnsson…tjusigt!

 

 Kl. 19.00 Azalean jag fick  på julafton står fortfarande så prunkande.

 

 Kl.19.30  Nu kom mannen i huset med en läskande apelsindrink…
jag som trodde vi skulle dricka kaffe !

 

 Kl. 20.00  Kollar på vädret mm. på datorn och nu ska jag  snart 
ladda upp dagens bilder men först måste jag ha mig en kopp kaffe.

 

Kl.20.30 Tacka tackar …..Det kom som på beställning . Det var allt för idag.

Hjärtligt tack för du ville titta in på min Efitdag!
Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

15 kommentarer

  1. Tackar för din dag 🙂

    Svara
  2. vilken vacker kaffekopp

    Svara
  3. Innom å kikker på dine efit bilder =)
    Jammen hadde du fått en koselig julegave fra sønnen, love it!!

    Herlige tulipanlysestaker!!!

    Fortsatt fin lørdagskveld, klem Lena

    Svara
  4. annabritta

     /  januari 16, 2010

    Jättekul att se dina bilder syrran! Du har börjat titta i boken 🙂
    Vi hörs!
    Natti på dig!

    Svara
  5. Hejsan, Sylvia!

    Men visst blir man alldeles varm i magen av att få en mugg med sådan text 🙂 Vilken go son du har! All heder åt honom!
    Jag fick en av dottern när hon var tonåring och på språkresa i England med texten ”The best mum in the world” och den hänger med än i dag. Härligt, mera sådant vill vi ha 😉

    Ditt foto ”SLaskar o spolar” är störtskönt! Även jag har, efter renoveringen 1994, fått en sådan liten ynklig slaskho…hade en rejäl innan, som rymde stekpanna m.m.

    Även jag ha haft/har Isadora, men tycker det försvinner för fort, så nu är jag tillbaka till Max Factor/Nivea/Dior. Det sistnämnda är svindyrt, men sitter som berget, så det lönar sig i längden och så är ju förpackningen så snygg 🙂

    Undra lite över parfymen du fått. Den ser ut att vara åt det söta hållet till? Eller är det färgen som förvillar mig?
    Jag har Nina Riccis, L’air du Temps som jag i alla fall tål bra. En kanonbra allergikerparfym. Men vore kul att pröva något nytt.

    Duktig är du som klarat Azalean för dom kan vara lite svåra, tycker jag i alla fall. Vacker i vitt. Har fått dille på vita blommor, numera.

    Så har jag missat allt vad skidtävlingar heter, tittat på reseprogram på 8:an halva dagen i stället.

    Besticken är fina, har jag med, fast i andra färger. Så goa att hålla i. Så har du en dekorativ ”tablett” under tallriken också, jösses så fint!

    Men det var väl tur att du fick ditt kaffe till slut, vitaminer i alla ära 😉
    Kaffekoppen har en snygg, ren stil till formen och mönster är fint det med och den lilla godbiten på fatet…gottigott 🙂

    Det är så himla kul att se att det inte bara är jag som har små dukar under det mesta 🙂
    Ser ut att ha varit en riktigt mysig dag.
    Kramen, Agneta

    Svara
    • En större diskho står högt på önskelistan.Somrig doft på parfymen, inte alls så dum.Kul att byta ibland.Ska kolla upp ditt förslag på läppstiftsom låter kalasbra.Tack för goa kommentarer 🙂
      kramen

      Svara
      • Funderade över varför vi fått så liten disk/slaskho och kom fram till att, då vi samtdigt fick en ”mojäng” som är till för diskmaskin, så är det en sådan vi alla ska införskaffa, uppenbarligen. Har haft diskmaskin, men föredrar att diska för hand. Lite skonsammare, svagare diskmedel samt att det inte drar någon EL…! Dessutom är det så himla gott att ha händerna i vatten 🙂

        Hoppas du hittar ett läppstift som sitter bra med ett minimum av gifter, så du slipper ”äta upp det” 🙂 Efter en kopp kaffe/cig. så är det mesta borta. Ser inte snyggt ut med läppstift på glas/porslin.

        Läppstift/parfym är ett måste för mig, det enda smink jag använder numera.
        Kramen, Agneta

  6. Åhh! Vita azaleor är ju så fina!
    Ha de bra!

    Svara
  7. Du ser ut att ha haft en riktigt god efit-dag, tack för titten!

    Svara
  8. Hej Sylvia
    Roligt att få se din dag 🙂

    Ha det gott, kram Maria

    Svara
  9. hmmm tyckte att jag skrev här tidigare idag? Kanske att du ska godkänna före publicering, i så fall märker jag det snart 😉

    Svara
  10. Hej, roligt o se din dag!

    Helen

    Svara
  11. elisabeth

     /  januari 20, 2010

    mums vad mycket gott din dag innehöll 🙂 vilken trevlig mugg, den går väl inte hitta nu förtiden. Du har ingen bra presentbutik du skulle kunna rekommendera, som man kan göra nåt besök till vid mina stockholmsdagar…….. ibland svårt hitta det man letar efter och det blir nåt helt annat. tack för en titt på din toppendag !
    har du nåt område som är ditt favorit, så jag vet vilken tunnelbana det är dit… ? alltid roligt med stockholm, jag vet att jag verkligen är en nybörjare, men det är oxå det som är roligt, roligare än ni har det tror jag 🙂 om du förstår vad jag menar……. vilse kan man ju gå om så blir, alltid finns det nån tunnelbana inte långt ifrån:-)
    Ha d gott och på återseende

    Svara
  12. Hejsan Elisabeth!
    Muggen vet jag inte var Magnus har hittat. Kan tänkas i Sundbyberg där han bor. Kan höra med honom när han kommer hem från Filippinerna.
    Vi bor ju på Södermalm och det är mest där vi gör våra promenader. Skanstulls tunnelbana är väl en bra utgångspunkt skulle jag tro. Därifrån är det inte så långt till Hammarbykanalen, där går också gratis färjan Emelie fram och åter till Hammarby sjöstad ca:5-10 minuters sjötur. En trevlig utflykt när vädret tillåter. Vill du se gamla söderkåkar är nog Åsöberget som börjar där Åsögatan tar slut, mysigt att gå och strosa bland gamla hus från en svunnen tid, för att nämna några trevliga utflyktsmål i Stockholm
    Kram Sylvia

    Svara

Kommentera

