Efit 2010 – februari

En härlig vinterdag!

Kl 8.30 Så här underbart blå var himlen i morse.

Dags för frukost

Kl 10. Den här söta gåvan fanns i mailboxen i morse. Från en go nätvän.
Tack snälla!

Kl 11  En av mina  Saint paula har börjat blomma.

Kl 12. Idag  kom  postkillen ovanligt  tidigt må jag säga!

Kl.13  Promenad förbi Dagis.

Många barnvagnar är ute på vift idag!

Visst är det jättekul med snö!


Isflaken hoppar sig när färjan ska lägga till!

Här ligger  en vinterbonad  båt och där bos det året om.

Änderna har också en solig dag!

Killarna badar och har kul i utomhusbassängen vid Eriksdalsbadet!

Kl.  16  Degen på  jäsning en halvtimme.

Kl. 17  Nu är de klara. Goda brytbröd med ost och valnötkärnor. Smakar gott till kvälls teet.

Kl. 18.30   Anja ska snart åka …..vi får hålla tummarna!
Det får bli sista bilden. Nu ska jag bänka mig framför TV.

Klickbar bild


Här kommer receptet på brytbrödet. Jag minskade ner vetemjölet något. Degen ska kännas luftig och rätt lös och sätt gärna bullarna  tätt på plåten.

Lycka till !

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

12 kommentarer

  1. ams956

     /  februari 24, 2010

    hej kikar in på din EFIT-dag, och förstår på dina bilder att du bor på Söder eller Hammarby Sjöstad

    Svara
  2. Ost och valnötter lät gott i bröd! Och den där utomhusbassängen gillar jag – har flera gånger funderat på om jag bara skulle dyka i när jag haft vägarna förbi (vilket jag ju inte har längre eftersom jag flyttat från både Söder och Sthlm, men ändå). =)

    Svara
  3. Du bjuder på en underbar vinterdag med underbar aktivitet i många av bilderna!

    Svara
  4. Vilken tur du hade som fick en så fin solskensdag när du körde Efit. Så otroligt vackra foton du tagit!

    Här blev det ju också en riktigt fin dag, men nu har det bistrat till igen och är 11 grader kallt.

    Kram Ingrid

    Svara
  5. Du har haf en härlig vinterdag, ser jag! Februarisolen värmer gott! Jättefina bilder! 🙂 Blev så sugen på de goda bröden du bakat!

    Kram Annika

    Svara
  6. Den där husbåten skulle jag gärna vilja bo på, men inte ensam dock.
    Undrar just om även du har torkade aprikoser i tallriken med andra nyttigheter? Har nänmligen jag fått dille på:-)
    Snyggt porslin!
    Ryggskottdags är det för mig, så åter tillbaka till soffan och OS.
    Kram, Agneta

    Svara
  7. Hej 🙂

    Kikar in din efit dag.

    Härliga foton.

    Underbart att du cokså hade en sådan fin vinterdag 🙂

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    Svara
  8. Du, det där brödet lät verkligen gott till te, orkar du lägga ut receptet?

    Svara
  9. Vilken härlig vinterdag ni hade, och bröden ser ju för goda ut! 🙂

    Svara
  10. Så härligt att det var blå himmel och sol just på efitdagen! Så fina vinterbilder det blev!
    Ungarna har verkligen haft kul denna vinter!
    Mysigt att folk bor i båten året om, även om jag själv inte skulle vilja göra det…
    Trevlig helg!
    Kram/Bia

    Svara
  11. Vilka jättefina bilder du har på din Efit. Frukosten såg jättegod ut och likaså brytbrödet. Jag skall nog börja med att göra iordning en så god frukost i morgon. Jag får ta en sak i taget.

    Din OS-mössa var toppenfin. Jag har inte gjort någon OS-mössa men jag funderar om jag skall göra en i andra färger. Järbo garn har många gratismönster man kan ladda ner så där kan man hitta mycket bra mönster.

    Jag tycker inte om Lets Dance jag heller. Det är ingen tävling utan ett jippo som du skriver. Willy han skulle ha åkt ut för längesedan. Han är ju ingen dansare utan han skuttar bara och virvlar runt .

    många kramar från Siv

    Svara

Kommentera

