Efit 2010 – Juni

Sveriges Nationaldag

Kl. 8.oo flaggan i topp

Kl.9.00 En underbar vacker morgon. Skulle fota en svan med den var för snabb
och försvann bakom björken, här ser man bara stjärtfjädrarna av den,

Kl.10.00 Ska ta en cykeltur.

Kl 11.00  Liljekonvaljerna  stod i full blom. En av mina absoluta favoriter.

Kl.12.00 Ett litet smakprov av roccolasalladen  till lunchen .

Här har jag  en gammal brödburk som jag skulle tro måste vara från  tidigt femtiotal?

Ett rostigt ankare som lossnade från sjöbottnen och följde med fisknätet i går morse som nu fått sin plats på bergsknallen.

Den här våren har vi fått elda ganska så bra men stugan är liten så det blir snart varmt.

Nu brister det snart och vi får beundra de pampiga vallmoblommorna med sin intensiva röda färg.

Blomplantorna börjar rota sig.

Kl. 19.00 Tittade på TV på ”Nationaldagen från Skansen ”

Kl 21.00 Klockan är nio och solen är uppe ännu. Det får bli sista bilden för idag.

Tack för du tittade in!

Kram Sylvia

.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!
    Så kul att se din efit-dag från ön. En jättemysig dag ser ni ut att ha haft. Vackra liljekonvaljer har du också plockat!

    Kram Ingrid

    Svara
  2. Hejsan, Sylvia!
    Tusen tack för mail med förklaring 🙂

    Den där gamla brödburken är ju superläcker och den får du säkert en liten slant för. Det är ju poppis med gamla burkar.
    Väldigt snyggt har du komponerat i din fina blomkruka, naturligtvis 🙂 Om växter kan jag inte så mycket men vit petunia ser det ut som och sedan verkar det som du satt nejlika? Den blåa är fin, älskar blå blommor och så gillar jag den där lilla gröna saken som hänger lite ner över krukan, men vet inte vad det är. Påminner om ”hjärta på snöre”. En suckulent är det väl?
    Nu blir jag så sugen på lite vackert på balkongen men hemtjänsten handlar ju bara på Maxi och där är sortimentet mycket magert. Nåja, har i alla fall petat ner tre pelargoner i cerisefärg i balkonglådan, alltid något.
    Fotot med segelbåten är underbart, nästan inte en krusning på vattenytan, så rofyllt. Svanen hade jag nog inte sett om du inget sagt. Så typiskt att den försvann ur sikte. Svanar o änder gillar jag, det är vackert och också rofyllt. Dom ser ut att ta dagen som den kommer där dom seglar fram i sakta mak.
    Vilka härliga cyklar ni har. Påminner om min röda gamla Cresent som står inlåst i källarskrubben. Sådana görs nog inte i dag, för den har c:a 25 år på nacken men ser ny ut. Det var kvalité på den tiden.
    Vallmo är en av de vackraste blommor jag vet och har haft en på balkongen i kruka. Den fotades i parti o minut och dom använer jag än i dag.
    Din ser ut att vara på gång snart.

    Ack ja, så mycket fint du har fotograferat denna nationaldag 2010. Något att minnas när hös/vinter kommer.
    Tack för titten!
    Kram, Agneta

    Svara
  3. Hej Sylvia
    Vad roligt att få vara med om din dag, ni har det verkligen härligt där ute på eran ö 🙂
    Jag gillar din bild med svanen, vet precis hur det känns när man ser något som man vill fota och så hinner man inte.

    Ha det gott, kram Maria

    Svara
  4. ams956

     /  juni 7, 2010

    hej kikar in på din EFIT dag, jag tror burken är ännu äldre

    Svara
  5. Ja det var en fin dag du haft. Kul o se dina foton.

    Helen

    Svara
  6. elisabeth

     /  juni 9, 2010

    vilken häftig efit-dag – BARA MASSOR AV SOMMAR – cyklar, båtar, vatten, personlig tuch genom ankaret och så massor av grönt. Fin stämningsbild som inledning och ännu finare stämningsbild när kvällssolen går ner. Jag har ett speciellt ställe jag ibland sommartid brukar njuta av solnedgången med klippor och hav, tyvärr blir det inte alltför många gånger under sommaren, måste åka en bit 🙂 Ha d göttast. Undrar just i dagarna hur sommaren kommer att gestalta sig, man brukar höra lite spågubbar på radion eller nåt skrivet i tidningen, man kan ju alltid hoppas på det bästa och att regnet kommer i rimliga mängder……. snart är det midsommar – ack vad fort det går, bara fortare och fortare för varje år…. 🙂
    kram elisabeth

    Svara
  7. Åh så fina foton och så kul att få se lite mer av eran ö och din dag

    Svara

Kommentera

