Efit 2010- december

Äntligen är jag med. Välkommen till min EFIT-dag som förstås går i julens tecken.

 

 IMGP0442

Kl.9.00 Välkommen in till mig.

IMGP0434

Välkommen säger tomtenisse också !!

 

IMGP0429

Gran har vi ingen….. tallriset får ersätta den.

 

IMGP0428

Julpyntet har kommit fram. grankottarna på plats-

 

IMGP0430

Tomtenissarna väntar på julposten.

 

IMGP0435

Julklappstips.” Double dressing” olja-/ vinäger-spray. Ger dig möjlighet
att välja din önskade blandning.

 

IMGP0441

Måste beställa tvättstugan igen………..

 

IMGP0433

Kl. 1200 Lunchdags. Ska bli purjolökslåda med prinskorv.

 

IMGP0439

Kl. 14.00 En runda på stan och tittar på julfint. Lindex har massor av julgodis!

 

IMGP0440

Här kan man välja bland tusen prylar.

 

IMGP0438

Vitt är också vackert.

 

IMGP0437

Nu börjar det snart bli dags att dra oss till kyrkan för att lyssna på
adventkonsert i Sofia kyrka som börjar Kl. 15.00

 

IMGP0419

Oj då….så mycket folk utan för kyrkan.

 

IMGP0420

Undrar om vi  får någon plats?

 

IMGP0422

Kyrkan var välfylld och stämningsfullt var det med underbar vacker körsång.
Vi fick en bra plats men svårt att fota var det förstås.

 

IMGP0424

Kl. 16.30 Vandrar hem från julkonserten  genom Vita bergen.

 

IMGP0423

Det lyser i de gamla små husen. Nu börjar julstämningen ta fart ordentligt.

Kl. 18.00 Hemma igen

IMGP0452

GOD JUL till er alla där ute i cyberrymden!

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

12 kommentarer

  1. kikade in på din EFIT, vilken tur att ni fick plats i kyrkan det var en väldand lång kö

    Svara
    • Lycka till i TV, ”Vem vet mest” i kväll 19.00. Ska kika lite, bara för att du är med 😉
      /Agneta

      Svara
      • Sorry!
        Förstår nu att du ska på inspelning i dag men att programmet kommer att sändas vid ett senare tillfälle..såklart.
        Jag hade lite för bråttom jag 🙂
        Får väl hålla kollen på din hemsida för att få besked om när det visas på TV.
        Kram, Agneta

  2. Mycket jul var det 🙂

    Svara
  3. Såg ut vara en trevlig dag detta med alla julprylar och julmusik.
    Tur ni fick plats då kön såg jättelång ut..

    Svara
  4. Vilken mysig dag. Att det var julkonsert i Sofia kyrka hade jag missat. Synd, vi bor ju så nära. Det är dessutom vår egen församling.
    Dina grankottar var fantastiskt gulliga.
    Ha en fortsatt bra dag.

    Svara
  5. Fint julpynt! Vad trevligt med söndagskonsert. Själv hade jag julkonsert med min kör förra lördagen och håller på att träna till en konsert i Berwaldhallen den 18 december.

    Svara
  6. Vilken trevlig andra advent du verkar ha haft!
    Jag har inte varit med i EFIT idag utan satsar på nästa gång.

    Kram Ingrid

    Svara
  7. Ditt inlägg andas verkligen av jul – jag spar tomtarna tills kvällen före julafton jag;-))

    Svara
  8. Vilken julig dag du fick! Härliga julbilder.

    Svara
  9. Hej, Sylvia!
    Men oj då, trodde du hade lämnat EFIT, men icke 🙂

    Jättefina foton, så fint pyntat såååå 😉 Kransen på dörrens utsida matchar ju perfekt färgerna i trappuppgången 😉

    Hoppas det blir många julkort i den vackra och mycket ovanliga julkortshållaren med tomtarna i år. Digitalt i all ära, men när det rasslar till i brevlådan…DET är jul 🙂

    Har också sett reklamen på Tv med f.d. fotbollsproffset Glenn Strömberg i Italien och hans prat om den smarta flaskan för olja/vinäger 🙂
    Men sådana hade dom i Spanien på 1960-talet..så inget nytt, men otroligt praktiskt.

    Visst blir man sugen på att köpa en sådan, men utgår fr. att den behöver användas nästan dagligen om den ska hålla sig, oljan alltså. Fast den kanske går att ha i kylskåpet?
    Så himla dumt när man är ensam. Förr åt vi sallad varje dag till middag, ett måste var det och gott också.

    Så vacker den är, Sofiakyrkan och förstår att det var vackert och visst ger det lite julstämning och orsaken till varför vi egentligen firar julen!
    Många tycks ha glömt det.

    Klickade på den översta länken här och upptäckte att Annika ska vara med i TV i kväll 19.00 i ”Vem vet mest” och då måste jag ju titta så klart 🙂 Repris på TV24 den 7:e samt även senare, tror jag.
    Ha det så bra i kylan..Brrr!
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Så bra att du skrev detta. Nu måste jag också kolla på Annika. Är hon inte med ikväll så blir det nog senare i veckan. / Tack snälla för titten på min Efitdag.
      Kram Sylvia

      Svara

Kommentera

